Литермедия е електронно издание на Факултета по хуманитарни науки към Шуменския университет "Епископ Константин Преславски"
• Публикации •

Текстове -> Творческо писане -> Упражнения по Фотореализъм [ Търси ]

Текстов архив
Заглавие Упражнения по Фотореализъм
Описание Автор: Ивануил Иванов, 3 Връзки с обществеността
Публикувано от Admin


Предлагаме на вашето внимание няколко фотоплатна. Как иначе да ги наречем? Етюди по гениални шедьоври? Упражнение върху зададена тема? Пародии? Или реплики? Рискуваме, с пълното съзнание, че можем да бъдем обвинени в поредица смъртни грехове спрямо естетизма: лош вкус, плагиат (боже, опази), гавра с гениалните шедьоври на Леонардо да Винчи, Вермеер ван Делфт, Пикасо. Но, все пак рискуваме. А нима рискът да поснимаш върху зададена тема е по-голям от риска да опишеш в думи видяното? Т.е. да създадеш екфразис или есе, съзерцавайки платното? Думите или образът са важни? Словото или светлината боравят по-коректно с оригинала? А слово и светлина не беше ли едно и също нещо? Фотореализмът, реалистичната живопис, основана върху „коректната” концепция за образ, която постига единствено фотографията, дали влиза в съперничество с шедьоврите на старите майстори от епохата на Ренесанса? Това бе едната дилема, която ме терзаеше. А другата? Ясното съзнание на гения Пикасо, че все пак връзката между фотореализъм и модерен експеримент в портрета е явна, генетична. Питах се как гениите Ван Делфт, Да Винчи и Пикасо са възпроизвели този реализъм, рисувайки от натура портрети на скъпи хора, много преди някой да му хрумне направата на фотокамерата?

Разполагам с фотокамера. И със скъпи хора. В ролята на Сеньора Чечилия с хермелина влезе моята сестра, а поради липса на хермелин употребихме домашния котарак. В другата роля, на момичето с перлената обеца, тя се „ъпдейтва” предварително, като за целта се допита до опита на Скарлет Йохансон от едноименния филм. И така, пред вас са: Дамата с хермелина, но без хермелин и с изобщо не невинен поглед. И Момичето с перлената обица, където не обицата е важна, а перлените очи. В третата портретна роля влезе моят приятел Георги от 3 курс Връзки с обществеността. По ексцентричния „Портрет на Дора Маар” на Пикасо, с помощта на Фотошоп, пренесох лицето на Гошо в синия период на Ван Гог а ла Пикасо. И на вашето внимание е Гог Пикасо.


2018
Оценки Гласувания: 0 - Средно:

Добави коментар Гласувай
Споделяне
Коментари

Статистистическа информация за публикациите
Общо материали: 91.
Най-преглеждана публикация: Цели на проекта LiterMedia.
Най-оценявана публикация: Размисли върху романа на Орхан Памук „Джевдет бей и неговите синове".

Потребители на линия: 2 (0 Регистрирани потребители 2 Гости и 0 Анонимни потребители)
Видими потребители:


Факултет по хуманитарни науки | Шуменски университет "Епископ Константин Преславки"

© Литермедия - всички права запазени
Статистика